01.06.2017.

Zaviri : Boemsko mesto

Tema ovomesečnog projekta Zaviri jeste boemsko mesto, nešto što podseća na boemski način života i nešto što u sebi nosi bomesku dušu. Na ideju o čemu ću da pišem došla sam slučajno, a predugo pre toga razmišljala sam o čemu bih mogla da pišem.


Pretražujem  ja tako danima, da dobijem ideju o čemu da pišem, kako da sklopim priču i sl. Ko su boemi i čime se "bave" ? 


"Boem je čovek (najčešće književnik, novinar, slikar, vajar koji živi komotnim, često neurednim životim po kafanama od danas do sutra. Ili  čovek sklon boemskom načinu života, umetnik bezbrižnog načina življenja. "  Znači biti boem je način života. I ti, jel, boemi živi svojim načinom života. I kako sam još pronašla bore se za slobodu umetničkog izraza.

Najveći problem mi je bio da te boeme nađem u Kragujevcu. Gde se oni okupljaju, kakvu to umetnost stvaraju ? A onda me je pozvala drugarica da se nađemo kod Balkana  i prošetamo malo po gradu. Ona kasni, ja se već nerviram, vrtim se okolo. Kad ono, ispred mene boemsko mesto sa sve tim boemima koje tražim sve vreme! Kafana Balkan meni ispred nosa. Au. Prolazim tu najmanje tri puta dnevno, i uglavnom se ispred  nje nalaizm sa društvom. Ali, valjda, prolazim tu stalno pa nisam primetila. A onda sam počela da gledam. Karirani stoljnaci, čokanjčići sa rakijom, stariji ljudi iz nekih lepših vremena, i oni mladi koji se bore sa današnjicom. Svi nasmejani, srećni. Čuje se muzika, naravno! Pa, to je to. 


I eto me , sad, pišem o Balkanu i predlažem vam da svratite. Jer oni kažu : 

Toplina koja se širi zadimljenom kafanom punom žagora,stihovi koji sami nadolaze, ozbiljna politička rasprava iz ćoška i starogradski bend... Ne, nije ovo slika nekog prošlog vremena. Ovo je slika naše kafane svakog dana...

Ne možeš da kažeš da si bio u Kragujevcu a nisi bio u Balkanu. 
Tu sliku morate da doživite. A posle odlučite hoćete li biti boem ili nećete. 




*O kafani Balkan možete više pročitati na njihovom sajtu BALKAN .


Нема коментара:

Постави коментар